Pagalba metantiems rūkyti

maxresdefault

Apie 70 proc. visų reguliariai rūkančiųjų norėtų mesti rūkyti, dauguma jų yra bent kartą tai bandę, tačiau tik 1 - 5 proc. bandžiusiųjų savarankiškai mesti pavyko tapti nerūkančiais (nerūkyti metus ir ilgiau). Todėl rūkantiesiems yra reikalinga dvejopa pagalba: vienus reikia skatinti mesti rūkyti ir stiprinti metimo motyvaciją, kitiems, jau norintiems ir pasiryžusiems mesti, reikalinga įvairaus pobūdžio medicininė ir psichologinė pagalba.

 

Metimo rūkyti privalumai

Metimas rūkyti yra kol kas veiksmingiausias būdas sumažinti sergamumą rūkymo sukeltomis ligomis ir mirtingumą nuo jų. Metus rūkyti greitai pagerėja savijauta, gerėja plaučių, kvėpavimo funkcija, apetitas, palaipsniui mažėja rizika susirgti plaučių vėžiu, miokardo infarktu ir kitomis ligomis. Mesti rūkyti verta bet kuriame amžiaus tarpsnyje. Net metus gana vėlyvame amžiuje, plaučių funkcija pagerėja, prailgėja gyvenimo trukmė.

Sveikatos specialistai dar kartą primena, kad mesti rūkyti niekada ne vėlu.

Ar žinote per kiek laiko atsigauna Jūsų organizmas po rūkymo?

 

NUSPRENDUSIEMS ATSISAKYTI ŠIOS PRIKLAUSOMYBĖS, ŠIUOLAIKINĖ MEDICINA SIŪLO TOKIUS GYDYMO BŪDUS:

• Individuali gydytojo konsultacija

• Nikotino pakaitinė terapija:

- nikotininė guma, pleistras, pastilės, aerozolis į nosį, inhaleris, poliežuvinės tabletės.

• Kiti farmakologiniai preparatai:

- bupropionas;

- raminantieji, klonidinas, stimuliuojantys ir kiti simptominiai vaistai.

• Psichologinė (psichosocialinė) pagalba:

- konsultavimas (aiškinimas-mokymas);

- psichoterapiniai metodai (kognityvinė terapija, elgesio modifikavimas, hipnozė, autogeninė treniruotė, grupinė terapija);

- draugų, artimųjų parama.

Kiti būdai (akupunktūra, aversinė terapija ir kt.).

KUR GALIMA KREIPTIS PAGALBOS ASMENIMS VARĖNOS RAJONE, NORINTIEMS MESTI RŪKYTI?

rukymas

 

Jei nusprendėte mesti rūkyti, kreipkitės - patarsime, palaikysime, padėsime!